Алексей C 13 Опубликовано: 4 мая 2014 В общем проблемы то и не было... Виноват оказался топливный насос, точнее питание на него шло через скрутку от блокировки насоса, в итоге напряжение на нем было всего 10.4В и работал он в натяг. Скруточку устранили и машина полетела + я поразился низкому расходу, на малых скоростях вплоть до 4-5 литров. Вот такие дела! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
dimaco 121 Опубликовано: 4 мая 2014 Что и требовалось доказать! (Сообщение номер 15 этой темы) Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
gago30.05.88 0 Опубликовано: 20 января 2017 ошибка P1110 что это такое, чек постоянно горит? Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
zae 60 Опубликовано: 20 января 2017 Держи лентяй:) P1110 NISSAN - Intake Valve Timing Control Bank 1 2 | Add Comment Possible causes Faulty Intake valve timing control solenoid valve Intake valve timing control solenoid valve harness is open or shorted Intake valve timing control solenoid valve may be faulty Crankshaft position sensor (POS) may be faulty Camshaft position sensor What does this mean? Tech notes Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code. What does this mean? When is the code detected? When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the Engine Control Module (ECM) will trigger the P1110 code. Possible symptoms Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) Possible engine lack/loss of power Possible engine rough idle P1110 NISSAN Description This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve. The Engine Control Module (ECM) receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range. The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.Read more: https://www.autocodes.com/p1110_nissan.html Гугл переведет:) Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
gago30.05.88 0 Опубликовано: 8 февраля 2017 (изменено) Помогите пожалуйста... машина x-trail t30 2001г. 2л. расход бензина очен много, обороти тупие, ЧЕК горит, ошибка показивает p1110, почистил засленку, поменял свечи, почистил форсонки, поменял филтр, масло, и.т.п. но это проблема так и осталось, ЧТО СДЕЛАТЬ????? Изменено 8 февраля 2017 пользователем gago30.05.88 Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
gago30.05.88 0 Опубликовано: 8 февраля 2017 4 минуты назад, gago30.05.88 сказал: Помогите пожалуйста... машина x-trail t30 2001г. 2л. расход бензина очен много, обороти тупие, ЧЕК горит, ошибка показивает p1110, почистил засленку, поменял свечи, почистил форсонки, поменял филтр, масло, и.т.п. но это проблема так и осталось, ЧТО СДЕЛАТЬ????? В 20.01.2017 в 11:11, zae сказал: Держи лентяй:) P1110 NISSAN - Intake Valve Timing Control Bank 1 2 | Add Comment Possible causes Faulty Intake valve timing control solenoid valve Intake valve timing control solenoid valve harness is open or shorted Intake valve timing control solenoid valve may be faulty Crankshaft position sensor (POS) may be faulty Camshaft position sensor What does this mean? Tech notes Since the Intake valve timing control solenoid valve uses oil flow to control timing, dirty oil can cause the valve to stuck open or close. Before replacing the valve, change engine oil and filter and reset engine code. What does this mean? When is the code detected? When there is a gap between angle of target and phase-control angle degree, the valve will stop working and the Engine Control Module (ECM) will trigger the P1110 code. Possible symptoms Engine Light ON (or Service Engine Soon Warning Light) Possible engine lack/loss of power Possible engine rough idle P1110 NISSAN Description This mechanism hydraulically controls cam phases continuously with the fixed operating angle of the intake valve. The Engine Control Module (ECM) receives signals such as crankshaft position, camshaft position, engine speed, and engine coolant temperature. Then, the ECM sends ON/OFF pulse duty signals to the intake valve timing control solenoid valve depending on driving status. This makes it possible to control the shut/open timing of the intake valve to increase engine torque in low/mid speed range and output in high-speed range. The intake valve timing control solenoid valve changes the oil amount and direction of flow through intake valve timing control unit or stops oil flow. The longer pulse width advances valve angle. The shorter pulse width retards valve angle. When ON and OFF pulse widths become equal, the solenoid valve stops oil pressure flow to fix the intake valve angle at the control position.Read more: https://www.autocodes.com/p1110_nissan.html Гугл переведет:) спасибо но ничего не понял! Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
gocha7 0 Опубликовано: 14 апреля 2017 (изменено) всем здоровья . прошу не пинать . по самодиагностике выдало код 0155 неисправность цепи подогревателя датчика 02(блок 2 датчик 1) что это за зверь и где он стоит ? чек загораеться второй раз во время дождя при заводке . совпадение или нет не знаю . 2002г т-30 японка Изменено 14 апреля 2017 пользователем gocha7 Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах
Alex Puff 3960 Опубликовано: 16 апреля 2017 Это лямба-зонд. Стоит на выпускном коллекторе. Поделиться сообщением Ссылка на сообщение Поделиться на других сайтах